HOME
| Home | English version English version | Links | Contact Us | New Site |
Main Menu
ΑΡΧΙΚΗ
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘ/ΤΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ
Βήμα Πρωταγωνιστών
ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΡΧΕΙΟ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ADMIN
Statistics
Επισκέπτες: 2479055
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ (Δευτέρα,25/5/09)
Γράφει ο/η paris   
27.05.09

 

                                                  ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ

 

 "Στο απολίθωμα ενός πιθηκοειδούς 47 εκατομμυρίων ετών, βρέθηκε ο χαμένος κρίκος της θεωρίας της Εξέλιξης. Αυτό το απολίθωμα μάς λέει ποιοι  είμαστε και από πού προερχόμαστε.΄Ενα κρίσιμο κεφάλαιοι της ανθρώπινης ιστορίας,τότε που το οικογενειακό δέντρο των πρωτευόντων θηλαστικών διαχωρίστηκε σε δύο κλάδους,ένας από τους οποίους οδήγησε στο σύγχρονο άνθρωπο.Το απολίθωμα παρουσιάζει πολλές ομοιότητες  με τον λεμούριο αλλά και κάποιες με τον άνθρωπο.

 Επιστημονικά ονομάστηκε DARWINIUS MASILAE και οι ειδικοί το αποκάλεσαν "το όγδοο θαύμα του κόσμου".Η καταγωγή του Darwinus Masilae μελετήθηκε  μυστικά για δυο χρόνια από ομάδα παλαιοντολόγων,με επικεφαλής το Νορβηγό καθηγητή Γιορν Χούρουμ,διευθυντή του Μουσείου Εθνικής Ιστορίας στη Νορβηγία.Το απολίθωμα που ονομάστηκε ΄Ιντα, από το όνομα της κόρης του καθηγητή,ανακαλύφτηκε πριν από 25 χρόνια σε έναν αρχαίο κρατήρα λίμνης  κοντά στη Φρανκφούρτη.Ο Νορβηγός καθηγητής αγόρασε το απολίθωμα από τον έμπορο που το κατείχε αντί του ποσού του ενός εκατομμυρίου δολλαρίων, το 2006.

 Μέχρι σήμερα το πιο γνωστό απολίθωμα πρωτεύοντος θηλαστικού στον κόσμο ήταν η Λούσι, ένας ανθρωπίδης 3,18 εκατομμυρίων ετών,που βρέθηκε στην Αιθιοπία το 1974.΄Ηταν ο πιο παλιός γνωστός πρόγονος του ανθρώπου ,αλλά μόνο κατά 40%πλήρης.Ο σκελετός της Ιντα είναι κατά 95%ολοκληρωμένος.Οι ειδικοί από τα υπολειμματα τροφής της, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τρεφόταν με φύλλα και λαχανικά και ζούσε πιθανότατα στα δέντρα. Ηταν θηλυκό, ηλικίας εννέα μηνών, ύψους ενός μέτρου, βάρους 650-900 γραμμαρίων και η ανάπτυξή του προσδιορίστηκε στο 60%.΄Ηταν, δηλαδή, σαν ένα παιδί έξι ετών.

 Το συμπέρασμα είναι πως το απολίθωμα θεωρείται ο χαμένος κρίκος ανάμεσα στα μικρά θηλαστικά και τους πιθήκους,που εξελίχτηκαν σε ανθρώπους.Οι ομοιότητές του με τον άνθρωπο εντοπίζονται στα μεγάλα δάχτυλα των ποδιών,στο σχήμα των αστραγάλωνκαι στα νύχια"

                                                     

                                                  ΠΗΓΗ: ΜΜΕ
 Εκτύπωση

 

 

 

 

                                      ΣΧΟΛΙΑ

                                                    Α'

  Η θεωρία της Εξέλιξης, έτσι όπως τη διατύπωσε ο Δαρβίνος, μετράει ήδη ζωή 150 χρόνων. Η καταγωγή του ανθρώπου, του υπόλοιπου  ζωικού και φυτικού βασιλείου και  ολόκληρου του Σύμπαντος,  όπως παρουσιάζεται στην εβραϊκή Γένεση και στα θρησκευτικά κείμενα άλλων λαών, αντιστάθηκε επί πολλούς αιώνες και μονοπώλησε όλο αυτό το μεγάλο διάστημα ακόμα και τον επιστημονικό λόγο.Οι θεολόγοι, μάλιστα, ανά τους αιώνες  υποστήριζαν πως η επιστήμη, όχι μόνο δε συγκρούεται με τις θρησκευτικές απόψεις περί της "δημιουργίας", αλλά αντίθετα τις στηρίζει και τις επιβεβαιώνει. Οι θρησκευτικές αυτές ερμηνείες του φαινομένου της ζωής, κατέστησαν σχεδόν δόγμα και σε κάποιες  σκοτεινές εποχές, όποιος τολμούσε να τις αμφισβητήσει,εύκολα θα μπορούσε να βρεθεί ακόμα και στην πυρά.

 Από τότε, βέβαια, που ο Μωυσής κατέγραψε το γενεαλογικό δέντρο του ανθρώπου, ονοματίζοντας τον Αδάμ και την Εύα ως τους προπάτορές μας και έβαλε το Γιαχβέ να ολοκληρώνει το έργο της δημιουργίας του σε επτά  ημέρες, κύλησε πολύ νερό στο ποτάμι της ιστορίας και της έρευνας. Παρά το φοβερό"εμπάργκο" στη σκέψη, που επέβαλαν για μεγάλα χρονικά διαστήματα  τα ιερατεία σε συνεργασία με τις άλλες εξουσίες, η επιστήμη αρνήθηκε να υποταχτεί στις παιδαριώδεις εκείνες θεωρίες   των "ιερών κειμένων" και προχώρησε στη διατύπωση του δικού της λόγου (άλλοτε καλά στερεωμένου,άλλοτε όχι).

 Κανείς,όμως, δε θα μπορούσε να ισχυριστεί πως η επστήμη έδινε πάντα ασφαλείς και πειστικές απαντήσεις σε ερωτήματα,όπως η προέλευση της ζωής και του κόσμου γενικότερα. Αντίθετα,μάλιστα,πολλές φορές φαίνεται να σχοινοβατεί σε θεωρίες, που μαλλον  κατάλληλες για σενάρια κινηματογραφικών εργων επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσαν να χρησμοποιηθούν. Όπως και η παραπάνω άποψη περί του "χαμένου κρίκου" της θεωρίας της εξέλιξης που βρέθηκε με την ανακάλυψη του απολιθώματος της ΄Ιντα.

 Το να καταλήγει κανείς σε τέτοια βαρύγδουπα συμπεράσματα, πως ...πάει, δηλαδή, τελείωσε το θεμα, η... ΄Ιντα δένει τα μικρά θηλαστικά και τους πιθήκους με τον άνθρωπο ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ,γιατί μοιάζει να...μοιάζουν καποια δάχτυλα, νύχια και  γόνατα του ανθρωπίδη με τον άνθρωπο, αν μη τι άλλο, έλλοχεύει άμεσα ο κίνδυνος της γραφικότητας και της γελοιοποίησης,εκείνων που το υποστηρίζουν.Τόσο φτωχό παλαιοντολογικό υλικό δεν είναι ικανό, όχι τη θεωρία της εξέλιξης να αποδείξει στοιχειωδώς, αλλά ούτε καν τη χρονολογική του φερεγγυότητα να  εξασφαλίσει αποτελεσματικά. Θα χρειαστούν εκτοντάδες, ίσως και χιλιάδες, Ίντες να βρεθούν, για να μπορούμε να ισχυριστούμε πως βρισκόμαστε κάπου στην αρχή της απόδειξης της θεωρίας της εξέλιξης. Τέτοιοι πολλοί και ισχυροί "κρίκοι" που θα μπορούσαν να αντέξουν στην επιστημονική βάσανο, δε βρέθηκαν ακόμα και ούτε πρόκειται να βρεθούν, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον με τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε σήμερα. Τα παλαιοντολογικά ευρήματα, άλλωστε, δεν είναι αρχαιολογικά και η επιστημονική τους αξιολόγηση απέχει πολύ απο του να θεωρείται ασφαλής και εύκολη.

 Ο γράφων πιστεύει πως εντόπισε τα ίχνη της χαμένης αρχαίας Οιχαλίας στην ευρύτερη περιοχή της Στενής Ευβοίας.Παλαιοντολογικά και αρχαιολογικά ευρήματα, αρκούντως πολυπληθή και σοβαρά, αλλά και ιστορικές, συγγραφικές πηγές, μπορούν με μεγάλη πιθανότητα να στηρίξουν αυτή τη θεωρία. Όμως, σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε ακόμα σε θέση να υποστηρίξουμε  ότι  όλα αυτά τα στοιχεία, μας οδηγούν με βεβαιότητα στη χαμένη Οιχαλία.Αναφέραμε αυτό το παράδειγμα, για να υπογραμμίσουμε ότι: Αν δεν μπορούμε να "φωτογραφίσουμε" καθαρά τη χαμένη πολιτεία, που δεν απέχει, παρά μερικές χιλιάδες χρόνια από σήμερα, πόσο μάλλον είναι απαγορευτικό να μιλάμε για παλαιοντολογικούς κρίκους και... αλυσίδες,που χρονολογούνται, με επικίνδυνη επιστημονική  πιθανολόγηση, σε βάθος χρόνου 47 εκατομμυρίων χρόνων (!) από τις ημέρες μας.

 Τα ιερατεία και οι θεολόγοι, όπως είπαμε,επί συναπτούς αιώνες, δογμάτιζαν και αναγόρευαν θρησκευτικά φληναφήματα σε επιστημονικές απολυτότητες. Ας μην πέσουμε σην ίδια παγίδα του δογματισμού και της απολυταρχικής σκέψης στο όνομα της επιστήμης και της έρευνας. Οι θεωρίες, όταν δεν αποδεικνύονται με "χειροπιαστά", ατράνταχτα επιστημονκά στοιχεία, παραμένουν πάντα επιστημοφανείς απόψεις και  τίποτα περισσότερο.Το ίδιο και η θεωρία της εξέλιξης. Είναι απλώς μια θεωρία, που στηρίζεται στην παρατήρηση της εξέλιξης των ειδών του Δαρβίνου και από τότε μέχρι σήμερα, παρά τα όποια ενισχυτικά στοιχεία  προστέθηκαν στην παρατήρηση του μεγάλου φυσιοδίφη, ΤΙΠΟΤΑ το ανατρεπτικό επιστημονικό δεν παρουσιάστηκε,που θα την οδηγούσε από την αχλύ της θεωρίας στο στέρεο επιστημονικό έδαφος της σοβαρής έρευνας.

 Εκτός, βέβαια, αν κάποιοι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς μύθους , ειδικά σήμερα που η μια μετά την άλλη οι παραδοσιακές θρησκείες υποχωρούν και πολύ γρήγορα θα εξαφανιστούν,και  αναγορεύουν τη θεωρία της Εξέλιξης σε μια νέα θρησκεία .Ένας "χαλίφης στη θέση του χαλίφη", δηλαδή.Σ΄ αυτό, όμως, το παιχνίδι δεν έχουν θέση και δεν πρέπει  να συμμετέχουν σοβαροί άνθρωποι, που γι αυτούς η επιστήμη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά μέσον στην κατάκτηση της χρήσιμης και ωφέλιμης  γνώσης.

                                                   Β'

 Ο κίνδυνος της αντικατάστασης του παλαιού θρησκευτικού με το νέο "κοσμικό" ιερατείο, δεν είναι μια απλή ή μυστικοπαθής  υποθεση, αλλά μια ορατή πραγματικότητα . Σκοπός και των δύο είναι η χειραγώγηση των μαζών με μύθους και άλλα ακατανόητα μυστήρια.

 Παραθέτουμε και το ακόλουθο άρθρο που δημοσιεύτηκε σε ελληνική εφημερίδα.Εδώ θα μπορούσε κανείς να δακρίνει καθαρά όχι μόνο τον εκφυλισμό της θεωρίας της εξέλιξης και τον ξεπεσμό της στη γραφικότητα και τη μυθιστοριογραφία από παλιότερους και σύγχρονους οπαδούς της,αλλά και τη σκποπιμότητα που εξυπηρετεί.  Θα τρίζουν τα κόκαλα του Δαρβίνου με όλες αυτές τις ανοησίες, ο οποίος θεμελίωσε μεν τη θεωρία της Εξέλιξης των ειδών, που κανείς εχέφρων ερευνητής δεν μπορεί να αμφισβητήσει, αλλά μέχρι το τέλος δε δέχτηκε να συν-υπογράψει καμιά  παραδοξολογία ή άλλα  παρανοϊκά συμπεράσματα.

 Το άρθρο (διασκευασμένο στην ουσία του) είναι το εξής: "Οι επιστήμονες ταξιδεύουν προς τα πίσω στο χρόνο για να βρούν ποιοι λόγοι συνέτρεξαν για το μέγεθος και το σχήμα του πέους,αναπτύσσοντας απόψεις που βασίζονται στη θεωρία της εξέλιξης.Ο Ο ψυχολόγος Γκόρνντον Γκάλοπ (Αμερικανός) υποστηρίζει πως τα σωματικά ή ψυχολογικά γνωρίσματα αναπτύσσονται χάριν της ανάγκης προσαρμογής του είδους σε συγκεκριμένες συνθήκες.Οι ειδικοί πιστεύουν πως ο γυναικείος κόλπος είναι αυτός που καθόρισε το σχήμα  του πέους και το μήκος του.Με ένα μακρύτερο πέος ,ο άντρας  μπορεί πρώτον να αφήσει σπέρμα στο λιγότερο προσβάσιμο σημείο του κόλπου και δεύτερον  να εκτοπίσει το σπέρμα που άφησαν  εκεί άλλα αρσενικά ".

 Μάλιστα! Η φύση,σύμφωνα με τον παραπάνω παραλογισμό, αναγκάζεται να υπακούει και να συμμορφώνεται στους κοινωνικούς κανόνες  και όχι στους δικούς της ,που είναι αρχέγονοι και αναλλοίωτοι.Το ζητούμενο, βέβαια, εδώ είναι απολύτως ορατό. Με τον τρόπο αυτό,εύκολα οι εξουσίες και τα άλλα ιερατεία μπορούν να διαπαιδαγωγήσουν τις μάζες με τις δικές τους θεωρίες,όπως εν προκειμένω με αυτή περί ...πατρότητας για την  εξασφάλιση των κληρονομικών δικαιωμάτων του απογόνου. Λες και η φύση νοιάζεται ποιος είναι ο πατέρας του διαιωνιζόμενου είδους ,για να του κατοχυρωθεί η μεταβιβαση της περιουσιας του και όχι για το αν αυτό θα είναι υγιές και η επιβίωσή του ευκολότερα εξασφαλισμένη. 

                                     ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΛΩΝ

                                            1.

 ΄Εχω την άποψη ότι δογματίζετε και σεις ,αφού, όπως λέτε,   "κανείς εχέφρων ερευνητής,δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη θεωρία της εξέλιξης". Εγώ την αμφισβητώ ευθέως αυτή τη ίδια τη θεωρία και όχι μόνο τους παραλογισμούς της, που αναφέρετε εσεις. Ποιές αποδείξεις έχουμε για την εξέλιξη των ειδών? Ουσιαστικά καμιά.Πώς λέτε λοιπόν πως η επιστήμη πρέπει να υιοθετήσει ασυζητητί τη θεωρία του Δαρβίνου?

  Μια άλλη παρατήρηση επίσης.Με ποια κριτήρια σείς κρίνετε ένα γεγονός αν είναι ιστορικό ή όχι? Είναι προσωπική άποψη και επομένως ο καθένας μπορεί να θεωρεί ως ιστορικό γεγονός εκείνο που αυτός θεωρεί ως τέτοιο,όπως λέτε και σεις.

                                                                               Ανδρέας Τσίτουρας, 26-5-2009

                                               2.

  Στο περίφημο έργο του Αμερικανού ανθρωπολόγου ΜΟΡΓΚΑΝ ,που ερεύνησε τις πρωτόγονες κοινωνίες των φυλών της Πολυνησίας, επιβεβαιώνεται πως η μητρότητα και η πατρότητα δεν ειναι φυσικές έννοιες,αλλά κοινωνικές (τεχνητές). Στις κοινωνίες αυτές των ιθαγενών, τα παιδιά δεν ανατρέφονταν από τους  γονείς τους,αλλά όλα τα μέλη της κοινότητας φρόντιζαν γι΄αυτά.

                                                                             Νικόλας Παπαντωνίου,Θεσσαλονίκη

    

 

     

 

 

 

© 2009 HOMO NATURALIS
AWE & 777.gr web design by ALL WEB ELLAS

 

Τελευταία ανανέωση ( 08.05.14 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
ENGLISH MENU
Front Page
Our id
Teaching lectures
Historical events
Historical pages
Facts
Newspaper
Blog
Search
E-mail


© 2005 – 2024 HOMO NATURALIS