HOME
| Home | English version English version | Links | Contact Us | New Site |
Main Menu
ΑΡΧΙΚΗ
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘ/ΤΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ
Βήμα Πρωταγωνιστών
ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΡΧΕΙΟ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ADMIN
Statistics
Επισκέπτες: 2456004
Η"ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ"(31/1-6/2/2011)
06.02.11
  Εκτύπωση

 

 

         Α."...ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΙΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ"

 Υποψήφιο για Νόμπελ Ειρήνης το WikiLeaks

Υποψήφιο για Νόμπελ Ειρήνης είναι το WikiLeaks έπειτα από πρόταση νορβηγού πολιτικού για τη συμβολή της ιστοσελίδας «στην ελευθερία του λόγου και τη διαφάνεια.΄Αξιος ο Τζουλιαν Ασάνζ για αυτή τη μεγάλη αναγνώριση.

_________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Τουλάχιστον 300 άτομα έχουν χάσει την ζωή τους στην Αίγυπτο στη διάρκεια των αντικαθεστωτικών   διαδηλώσεων των τελευταίων ημερών, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Τα θύματα αυξάνονται καθημερινά, καθώς ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες δείχνουν ότι μπορεί να έχουν σκοτωθεί ώς τώρα μέχρι και 300 άνθρωποι, ενώ περισσότεροι από 3.000 έχουν τραυματιστεί και εκατοντάδες έχουν συλληφθεί», δήλωσε η Ύπατη Αρμοστής του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Νάβι Πιλάι.

 

 

 

 



 ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ,  ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΠΤΟΥ ΑΠΟ "ΤΑΛΜΠΑΝ"  ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________


 

Στην αρχή, η µητέρα µεταφέρει το  σώµα του παιδιού της µπροστά σε  µια οµάδα χιµπατζήδων για να το  εξετάσουν (φωτογραφία πάνω).  Στη συνέχεια το µεταφέρει µαζί  της για περισσότερο από µία µέρα  (φωτογραφία αριστερά). Στο τέλος  το εγκαταλείπει (φωτογραφία  κάτω)                                                        ΑΠΟ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ
 Κάθριν Κρόνιν και οΕντγουιν βαν Λιούεν από το Τµήµα Συγκριτικής Γνωσιακής Ανθρωπολογίας του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ παρατήρησαν πρώτοι τη συμεριφορά των Χιμπατζήδων,όταν έχουν νεκρό στην "κοινότητα" :

"Ο ΘΗΛΥΚΟΣ ΧΙΜΠΆΝΤΖΗΣ  µετέφερε για περισσότερο από µια µέρα το νεκρό παιδί. Το άφησε στο έδαφος και άπλωσε τα δάχτυλα στο πρόσωπο και τον λαιµό του. Παρέµεινε πάνω από το νεκρό παιδί για πάνω από µία ώρα.Μετά, ακίνητο καθώς ήταν, το µετέφερε µπροστά σεµια οµάδα χιµπαντζήδων και τους κάλεσε να εξετάσουν το κορµί του".


 


 

 

_______________________-__________________________________________________________________

 
Βαµµένοι µε κόκκινη µπογιά  και αρµατωµένοι µε τόξα  και βέλη οι ιθαγενείς παρατηρούν  το ελικόπτερο της οργάνωσης  Ελικόπτερο με μέλη οργάνωσης για τη διάσωση των ιθαγενών φωτογράφισε  µια αποµονωµένη πρωτόγονης φυλή στον Αµαζόνιο. Στις φωτογραφίες διακρίνονται κήποι µε καλαµπόκια, γλυκοπατάτες, κολοκύθες, µπανάνες, αλλά και οι ίδιοι οι ιθαγενείς, ο αριθµός των οποίων υπολογίζεται στις 3.000 -4.000. Ζουν κοντά στα σύνορα της Βραζιλίας µε το Περού.
΄Ενα από τα αξιολογότερα βιβλία που περιγράφουν τις πρωτόγονες αυτές κοινωνίες είναι" Ή Αρχαία Κοι­νωνία» (Ancient Society) του ανθρωπολόγου Lewis Henry Morgan που δημοσιεύτηκε στα 1877.  Το σπουδαίο βιβλίο του 'Ενγκελς "Η Καταγωγή της Οικογένειας της Ατομικής Ιδιο­κτησίας και του Κράτους" στηρίχτηκε σε αυτή ακριβώς την εργασία του Morgan.
__________________________________________________________________________________________ 

                                Ήθελαν να κάψουν την Αθήνα

Για οργανωμένο σχέδιο για να "γίνει αίμα και άμμος η Αθήνα" έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας, αναφερόμενη στην κατάληψη της Νομικής.

 

 

"Μανούλες" είνα οι Πασόκοι ( και το Σύστημα γενικότερα) στην τρομολαγνεία-κινδυνολογία,που είναι το αυτό με την τυφλή τρομοκρατία.

 

          Β. "ΔΡΩΜΕΝΑ" ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ:

               "ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑ ΑΥΛΗ"

 

 

 

                        1.ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ Τ΄ΑΣΤΕΡΙΑ

 

Είναι η πρώτη φορά, αν δεν κάνουμε λάθος ,που παίχτηκε την Πέμπτη το βράδυ σε ελληνικό κανάλι (novasinema1) η παραπάνω καταπληκτική ταινία με το Ζαν Ρενό και τη Μελανί Λοράν.΄Ένα μνημόσυνο στα χιλιάδες μωρά και παιδιά από τη Γαλλία που εξόντωσαν οι Ναζί στα κρεματόρια με τη συνεργασία της Γαλλικής κυβέρνησης. Το προγκρόμ εξετέλεσε  η γαλλική αστυνομία. Μια ταινία αριστούργημα. Ας μην τη χάσει κανείς.

 

 Εμείς από δω με πολλή οργή, την αφιερώνουμε σε όλους τους εβραιο-τουρκο-σκοπιανο φάγους και ειδικότερα στους

Μίκη Θεοδώράκη

Κώστα Ζουράρι

Στέλιο Παπαθεμελή

 Γιώργο Καρατζαφέρη

Κωνσταντίνο Πλεύρη και υιό

Και λοιπούς Εθνικιστάρες-Ελληνάρες. 

                            2. Ο ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑΣ

                                    σε συνέντευξη στη Βίκυ Χαρισοπούλου

                                                             (ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΑ ΝΕΑ, Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011):

«Ελπίζω να τα καταφέρω στη διάλεξη. Εγχειρίστηκα πρόσφατα έπειτα από ένα µικρό ατύχηµα στο πόδι.

Ηλπιζα πως ίσως θα πέθαινα στην επέµβαση, ανώδυνα δηλαδή, αλλά ούτε τώρα έγινε. Δεν ήταν να γίνει, φαίνεται. ΄Επρεπε να διανύσω και τα 105 µου χρόνια».

 

Ο άνθρωπος, ο, ο δάσκαλος, ο επιστήμονας, ο φιλόσοφος.

Να τα …εκατόν πεντήκοντα στήσεις,έφηβε γέροντα!

 

 

   

3.Κόλαφος στην έννοια "Ανθρωπος» από ακροδεξιά είναι  η απόφαση Τμήματος  του Συµβουλίου της Επικρατείας που κρίνει αντισυνταγµατικό το δικαίωµα συµµετοχής των αλλοδαπών στις πρόσφατες εκλογές, χαρακτηρίζοντας ανίσχυρες τις διατάξεις του σχετικού νόµου. Μόνο οι έλληνες πολίτες έχουν το δικαίωµα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι και δεν µπορεί να επεκταθεί σε αλλοδαπούς, λένε οι δικαστές.

  Στην υπ’ αριθµ. 350/2011 απόφαση το ∆΄ Τµήµα του Ανωτάτου ∆ικαστηρίου (πρόεδρος ο Σωτ. Ρίζος και εισηγητής ο σύµβουλος Επικρατείας Ε. Αντωνόπουλος), τονίζεται ότι «η άσκηση του εκλογικού δικαιώµατος στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελεί λειτούργηµα απαραίτητο για την πραγµάτωση της λαϊκής κυριαρχίας, ως τοιαύτης νοουµένης της ασκούµενης από το λαό ως εκλογικό σώµα απαρτιζόµενο µόνο από τους έχοντες δικαίωµα ψήφου έλληνες πολίτες». Και συμπληρώνει: «Ο νομοθέτης µερίµνησε να διαφυλάξει την εθνική οµοιογένεια του κράτους, µεταξύ των άλλων, και διά της θεσπίσεως δικαίου ιθαγένειας, του οποίου οι ρυθµίσεις εβασίζοντο, κατ’ αρχήν, στο σταθερό κριτήριο του “δικαίου του αίµατος” (ius sanguinis), δηλαδή την καταγωγή από έλληνες γονείς»! Και σε άλλο σημείο  γράφει  η απόφαση για τους αλλοδαπούς: «Δόθηκε η ελληνική ιθαγένεια χωρίς εξατοµικευµένη κρίση περί της συνδροµής της ουσιαστικής προϋποθέσεως του δεσµού προς το ελληνικό έθνος του αιτούντος την πολιτογράφηση αλλοδαπού, δηλαδή την εκ µέρους εθελούσια αποδοχή των αξιών που συνάπτονται προς τον ελληνισµό και την εντεύθεν απόκτηση ελληνικής συνειδήσεως».

 

Ο… χειμώνας είναι ακόμα μπροστά μας, για να πει κανείς πως το ημερολόγιο δείχνει πρωταπριλιά και επομένως σας κάνουμε  πλάκα.

Ούτε εμείς ούτε  αυτοί εκεί στο ΣΤΕ  κάνουν πλάκα. Εννοούν αυτά που γράφουν, γυρίζοντας την Ιστορία πίσω χρόνια, αιώνες, σε «πέτρινες» εποχές.

 Ο θεσμός της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα «μπάζει από παντού. Ειδικά, στο κεφάλαιο περί "δικαιωμάτων του ανθρώπου" έχει τεράστιο έλλειμμα ευαισθησίας.  Στερείται ακόμα σοβαρότητας και αξιοπρέπειας. Οι δικαστές ανάγουν τον τύπο σε ουσία και αντίστροφα . Γιατί με κρεμασμένα τα εικονίσματα στην έδρα όταν δικάζουν και φασκιωμένοι με κουστούμια και γραβάτες, δε νοούνται σοβαρότητα και αξιοπρέπεια.

 

   Η αρχή της «κατεδάφισης»  του  Συστήματος στην Ελλάδα, πρέπει να γίνει  από δικαστές και δασκάλους. Δεν είναι απλά οι στυλοβάτες του .Αυτοί είναι το Σύστημα!  

  

4.Στο Πακιστάν  μαθητής Λυκείου συνελήφθη από την αστυνομία γιατί χάριν παιδιάς,έγραψε σε ένα τεστ κάτι που θεωρήθηκε βλασφημία για το Ισλάμ και τώρα αντιμετωπίζει την ποινή του…θανάτου.

Επειδή δε γνωρίζουμε πώς ακριβώς  και με ποια λόγια έβρισε ο μικρός το Ισλάμ, θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε. Λοιπόν, μάλλον θα έκανε πλάκα με το Μωάμεθ και τα ουρί του στον παράδεισο. Φαντάζομαι θα έγραψε στο τεστ του για να γελάσουν στην τάξη: «Λέτε, μάγκες ,να περισσεύει κανα ουρί και για τους πιστούς στον παράδεισο ή ο  προφήτης τα έχει μαντρώσει όλα στο  χαρέμι του;»

 

Ρε, εκεί στο Πακιστάν, επικοινωνείτε με το μυαλό σας ή αυτή η «ουσία» που  ξεχωρίζει τον άνθρωπο από το ζώο, απουσιάζει εντελώς από το κεφάλι σας; Γιατί, ό,τι και να είπε,  δεν μπορείτε να εκτελείτε ένα παιδί γι΄αυτό  ή να το κλείνετε στα κάτεργα!  

 Αν,  πάντως, το κάνετε, τότε...΄Αντε, να μην πω καμιά βαριά κουβέντα για το Μωάμεθ και το Ισλάμ σας.

Τυφλωμένοι,εγκληματίες.

    

  

5.Στην Καβάλα, σε ιστορικό τζαμί, έσφαξαν γουρούνι ,έμπηξαν στο κεφάλι του μαχαίρι και το κάρφωσαν στην πόρτα του τζαμιού!

 

Η τύφλα δεν έχει «χρώμα» είτε είσαι μουσουλμάνος ή ορθόδοξος, Τούρκος ή ΄Ελληνας, μαύρος ή άσπρος. ΄Αμα το iq  είναι συγγενές της κότας, τι να σου κάνε και το μυαλό…

΄Αλλωστε, το να είναι κανείς όρθιος σε δυο πόδια, με αυτό και μόνο το χαρακτηριστικό δεν αποκτά και την ιδιότητα του ανθρώπου.

 

  

6.“«Ο άνθρωπος σας είπε ότι θα φύγει! Πείτε στον ηγέτη των Αδελφών Μουσουλμάνων να συμμετάσχει στο διάλογο» είπε χθες τους διαδηλωτές στο Κάιρο ο υπ. Αμυνας.

 Αναπτύξαμε το θέμα της «επόμενης  ημέρας» στις χώρες, που παραδίδουν οι παλιοί δικτάτορες την εξουσία και πιθανότατα σε κάποιες απ΄αυτές (ίσως στις περισσότερες) την παραλαμβάνουν οι… "ΑΔΕΛΦΟΊ Μουσουλμάνοι».Μη χειρότερα και  ο Αλλάχ να βάλει το χέρι του!  

 

 7.Διπλασιάστηκαν τα απόρρητα κονδύλια του ΥΠΕΞ.

Μπορούμε να μάθουμε αυτά τα μυστικά κονδύλια για ποιους σκοπούς διατίθεναι: Γι΄αυτά,αλλά και για τα φανερά,που τα απομυζούσαν επιτήδειοι, δολοφονήθηκε ο καθηγητής Γιώργος Τριάρχης στην Τασκένδη.

Δε θα πείτε φυσικά,όπως και κανένας εισαγγελέας ή αρμόδιος δε θα κάνει τίποτα, όπως δεν έκαναν τόσα χρόνια.Καλά,για την ελληνική ανθρωπομάζα δε συζητάμε.΄Οσο έχει-και έχει- άρτον και θεάματα,δεκάρα δε δίνει για τέτοιες... λεπτομέρεις.

 ΄Αθλιος ο άνθρωπος,όταν αποσυντίθεται σε ανθρωποκυμά. 

  

8. Φαίνται πως στην Κύπρο χτύπησαν φλέβα όχι χρυσού, αλλα φυσικού  αερίου. Όπως γράφει ο «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» κι άλλο κοίτασμα ανάλογο του «Λεβιάθαν» (ανάμεσα Κύπρο-Ισραήλ), βρίσκεται νοτιοδυτικά της Πάφου (σύνορα Κύπρου-Ελλάδας). Και γι΄αυτό  (αλλά όχι μόνο), αλλάξανε άρδην οι σχέσεις Ισραήλ-Ελλάδας και ο Νετανιάχου έγινε «κολλητός» του δικού μας Γιώργου . Για τον ίδιο λόγο ο Δημήτρης  Χριστόφιας ήρθε την Πέμπτη στην Ελλάδα και τα λέγαν με τις ώρες  με Παπανδρέου και λοιπούς.

 

Μακάρι! Το χρωστάει σε Ελλάδα-Κύπρο-Ισραήλ η τύχη αυτό το «θησαυρό».

 

 

9. Η εφημερίδα  Wall Street Journal  μεταφέρει τα λόγια προέδρου μεγάλης τράπεζας, ο οποίος δηλώνει, αναφερόμενος στην Ελλάδα:  «Πρέπει να παίρνουν ναρκωτικά αν νομίζουν ότι πρόκειται να ξεπληρώσουν το χρέος».Καλά, περιμέναμε τον τραπεζίτη να μας τα πει. Μόνο ο κ. Παπανδρέου και το κυβερνητικό του επιτελείο δε βλέπουν την αλήθεια που βγάζει μάτι . ΄Η μήπως τη βλέπουν, αλλά καμώνονται τους θεόστραβους για τους ευνόητους λόγους;

«Τί κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;»΄Όχι, πάντως, ο…ελέφαντας.  

  

10.Η «KΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» (προηγούμενης) αποκάλυψε «εφτασφράγιστο μυστικό» πως Ελλάδα και Τουρκία δεσμεύτηκαν στους Αμερικανούς να κρατήσουν μακριά στρατιώτες, πλοία, σημαίες και λοιπά… συμπράγκαλα   από τη βραχονησίδα στην «κρίση» στα ΄Ιμια (Ιανουάριος 1996) .Με αυτή τη συμφωνία οι ΗΠΑ αναλάμβαναν τον ρόλο του εγγυητή της ειρήνης στην περιοχή.

Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή σε κάποια «ιστορικά» περιστατικά εκείνης της εποχής:

  

25 Ιανουαρίου 1996: ΄Ενας αψίκορος-ανόητος  δήμαρχος της Καλύμνου ονόματι Δημήτρης Διακομιχάλης, μαζεύει τον αστυνομικό διευθυντή Καλύμνου Γ. Ριόλα, έναν παπά ,δύο κατοίκους του νησιού και όλη η ομήγυρη πάνε στο «βράχο» και υψώνουν την ελληνική σημαία. Με το που γίνεται η άφρων και εγκληματική αυτή πράξη, ακολουθεί χαμός στην Τουρκία. Στέλνουν και αυτοί από απέναντι δυο δημοσιογράφους, κατεβάζουν τη δικιά μας σημαία και ανεβάζουν την «ημισέληνο».

Λίγο μετά, αριβάρουν στην περιοχή οι πολεμικοί στόλοι των δύο χωρών με το «δάχτυλο στη σκανδάλη».Στις 28 Ιανουαρίου 1996, ένα ελληνικό περιπολικό κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει τη «γαλανόλευκη». Οι δύο πρωθυπουργοί εντεύθεν και εκείθεν του… βράχου  (Κώστας Σημίτης και  Τανσού Τσιλέρ) απειλούν ο ένας τον άλλο με…πόλεμο μέχρις εσχάτων.

Στις 31 Ιανουαρίου, οι τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια. Στις 05:30 της ίδιας μέρας, ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που είχε πετάξει στη βραχονησίδα για συγκέντρωση πληροφοριών και επέστρεφε στη βάση του,  κατέπεσε στη θάλασσα και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώνονται. Αιτίες της πτώσης του ελικοπτέρου δύο:΄Η το έρριξαν οι Τούρκοι ,αλλά απεκρύβη η παραγματική αιτία  ,για να τερματιστεί η κρίση, ή έπεσε λόγω της κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού .

΄Εχουμε την πεποίθηση (μέχρις αποδείξεως του εναντίου) πως  συνέβη το δεύτερο.Το ελικόπτερο έπεσε  λόγω της κακοκαιρίας. Οι Τούρκοι, αν προσέξουμε την πορεία των προκλήσεών τους εδώ και πολλά χρόνια, είναι πάντα «ακίνδυνοι» και θηρεύουν τον εντυπωσιασμό.  Οι στρατοκράτες, που αποφάσιζαν (τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα) για την τύχη της χώρας τους, ιστορικά είναι διαπιστωμένο πως δε θέλουν να διακινδυνεύσουν πόλεμο με την Ελλάδα. Μόνο αν διακυβεύονται (που δεν πρόκειται) ύψιστης σημασίας συμφέροντα, θα έκαναν το "απονενοημένο βήμα". Δηλαδή ποτέ. Ακόμα και στην Κύπρο, πριν το 1974, αν και είχαν λόγους να επέμβουν, δεν το έκαναν, ακριβώς για να μη διακινδυνεύσουν την ειρήνη . Αν ο παρνοϊκός Ιωαννίδης δεν προγραμμάτιζε γενοκτονία στην Κύπρο, οι Τούρκοι δε θα είχαν κάνει την απόβαση. Αλλά και πάλι, σταμάτησαν εκεί που ,εδαφικά τουλάχιστον, δίκαια σταμάτησαν.

Οι ιστορικές αλήθειες όσο και να «τσούζουν» πρέπει να λέγονται.  

    

11.Ο καθεστωτικός καθηγητής από τη Θεσσαλονίκη Ιάκωβος Μιχαηλίδης είναι λέει …ιστορικός σύμβουλος της σειράς- ξεράσματος  «1821» του Σκάι.

Μήπως ο Ιάκωβος είναι…ανιστόρητος και όχι ιστορικός σύμβουλος  ; Γιατί,από τα δύο επεισόδια που είδαμε (δεν αντέξαμε να τα δούμε ως το τέλος), μάλλον για τέτοιος μας φαίνεται. «Είναι αστείο να συζητούµε τον 21ο αιώνα αν µπορεί και πρέπει να διατυπώνεται διαφορετική από την κρατούσα ή νέα άποψη για ιστορικά θέµατα», λέει ο άθλιος. Παριστάνει και τον «αιρετικό» ιστορικό τώρα, αυτός  ο, ως τα μπούνια, μισθοσυντήρητος από την «ιστορία» πανεπιστημιακός. Σαν την άλλη ,εκείνη την ανεκδιήγητη  Ρεπούση,  (άλλη κάργα καθεστωτική) που το έπαιζε «ιστορική επανάσταση» με τους συνωστισμούς  της Σμύρνης. Μέχρι εκεί φτάνει, βέβαια, η εξέγερση της ιστορικής τους συνείδησης, που… δεν έχουν. Μισόλογα, μισοχαρακτηρισμοί ,αστειάκια με την Ιστορία,΄Ετσι ,για τον παρά και το χαβαλέ,  ΄Αθλιοι.

Ότι θα την πάρουν τη βρεγμένη σανίδα και σ΄αυτό τον τόπο, θα την πάρουν για πολλούς, σίγουρα. Και ορθά θα τους κάνουν τον ποπό μαύρο κι αυτών και  των ανιστόρητων «ιστορικών»,όπως του Ιάκωβου.

     

12.Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας µε θέµα «Το σχολείο αλλάζει» πραγµατοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών .

Ναι, πώς δε θα αλλάξει το σχολείο; ΄Οπως ο «Μανωλιός, πού βαλε τα ρούχα αλλιώς».

 Καλό σχολείο είναι το κλειστό σχολείο.

 

13. Μετά τη λήξη της διαβούλευσης για την Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση που διεξήχθη από τις 29 Νοεμβρίου έως τις 14 Ιανουαρίου, το υπουργείο Παιδείας συνόψισε τις προτάσεις και τα σχόλια που κατατέθηκαν από τους αρμόδιους φορείς, καθηγητές, φοιτητές κ.α.   Επεσήμαναν: Tην ανάγκη αξιολόγησης των καθηγητών, προκειμένου να προωθηθεί η αριστεία και αξιοκρατία στα πανεπιστήμια. Το ασυμβίβαστο των μελών ΔΕΠ με θέσεις εξωπανεπιστημιακές, την ανάγκη τακτικής αξιολόγησης, τις εξουσίες των πρυτάνεων, τη μετακίνηση των αδιάφορων καθηγητών.Επίσης η κομματοκρατία στα ΑΕΙ και η ανάγκη απαλλαγής από αυτήν καθώς πολλοί επεσήμαναν το σφιχτό εναγκαλισμό των κομμάτων και παρατάξεων με το πανεπιστήμιο και τις αρνητικές συνέπειες, όπως αναξιοκρατία και φαυλοκρατία, που συνεπάγονται τη λειτουργία των Ιδρυμάτων. 

Ανάμεσα στις προτάσεις που συνόψισε το Υπουργείο Παιδείας στη διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Ρκπαίδευση (29 Νοεμβρίου 2010  -14 Ιανουαρίου 2011) είναι και οι παρακάτω:

Η ανάγκη αξιολόγησης των καθηγητών, προκειμένου να προωθηθεί η αριστεία και αξιοκρατία στα πανεπιστήμια. Το ασυμβίβαστο των μελών ΔΕΠ με θέσεις εξωπανεπιστημιακές, την ανάγκη τακτικής αξιολόγησης, τις εξουσίες των πρυτάνεων, τη μετακίνηση των αδιάφορων καθηγητών.Επίσης η κομματοκρατία στα ΑΕΙ και η ανάγκη απαλλαγής από αυτήν καθώς πολλοί επεσήμαναν το σφιχτό εναγκαλισμό των κομμάτων και παρατάξεων με το πανεπιστήμιο και τις αρνητικές συνέπειες, όπως αναξιοκρατία και φαυλοκρατία, που συνεπάγονται τη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

 Αχ, αυτά τα υπουργεία! Ο «κόσμος το χει τούμπανο κι αυτά κρυφό καμάρι». Τώρα ανακάλυψε το Παιδείας τις αλήθειες που χρόνια πριν, πολλοί από μας  τους «αιρετικούς» της Εκπαίδευσης, είχαμε κάνει σημαία. «Κομματικές οι εκλογές των πανεπιστημιακών»,φωνάζαμε .Ειδικά τα δύο λεγόμενα «αριστερά» κόμματα είχαν κάνει βιομηχανία στα πανεπιστήμια την εκλογή «συντρόφων». Βέβαια, και οι γαλαζοπράσινοι δεν πήγαιναν πίσω.΄Εβαζαν κι αυτοί με τσουβάλι σκερβελέδες στελέχη τους, που όχι για πανεπιστημιακοί έκαναν, ούτε για κλητήρες. ΄Ετσι γέμισαν τα ελληνικά πανεπιστήμια άσχετους και ημιμαθείς, οι οποίοι, βέβαια, επί τόσα χρόνια δεν ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ .Τα λαμόγια αυτά, αρνιούνταν κατηγορηματικά να αξιολογηθούν (οι ίδιοι και τα πανεπιστήμιά τους) με διάφορες γελοίες προφάσεις. Ελάχιστα αφρικανικά πανεπιστήμια και τα ελληνικά με το προσωπικό τους δε συμμετείχαν παγκόσμια στις αξιολογήσεις. Γελάει και το "παρδαλό κατσίκι" στο εξωτερικό για το χάλι των ελληνικών ΑΕΙ. Να δούμε τώρα, που το ανακάλυψε και το αξιότιμο Υπουργείο Παιδείας. Θα πάρει σκούπα, θα κινήσε διαδικασίες, ακόμα κι ποινικές, εναντίον όσων κατέλαβαν παράνομα-αναξιοκρατικά πόστα και κόλλησαν στις καρέκλες επί τόσα χρόνια, απομυζώντας μισθούς και κονδύλια…έρευνας;

Καλά, μη φάτε!

  

14. ΤΡΑΚΤΕΡΑΣ: ΕΠΟΧΙΚΟ (ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ) ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ!

Οι χουντικοί κατέβαζαν τα τανκς, για να επιβάλουν τη θέλησή τους. Τα λαμόγια ,που αυτοαποκαλούνται (ενώ δεν είναι) αγρότες ,εδώ και χρόνια, το έχουν κάνει επάγγελμα. Κατεβάζουν τα δικά τους τανκς στους δρόμους, εκβιάζουν, ως κοινοί ληστές, αφήνουν επί εβδομάδες ανήμπορους ανθρώπους χειμωνιάτικα να βασανίζονται και να πεθαίνουν .Μέχρι που οι άθλιοι μαγαζάτορες Χατζηγάκηδες, τους γεμίσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς  με κλεμμένα λεφτά του Γερμανού (από επιδοτήσεις για ανύπαρκτα στρέμματα – ζώα κ.λπ) και δικά σου (που δανείζονται επ΄όνοματί σου, χωρίς εσύ να τους έχεις εξουσιοδοτήσει) και, αφού τα τσεπώσουν, γυρίζουν στα ζεστά καφενεία για ουζοκατανύξεις, που κρατάνε  ΟΛΟ το χρόνο κι όχι  μόνο το χειμώνα που δεν υπάρχουν δουλειές  στα χωράφια. ΄Ετσι κι αλλιώς, αυτοί το παίζουν αρχόντοι –τσιφλικάδες.Στα χωράφια με 10… ευρά μεροκάματο, δουλεύουν οι δούλοι οι πακιστανοί.

   

15.Ποινική δίωξη ασκήθηκα εναντίον εννέα  μελών του κινήματος «Δεν πληρώνω».

Καλά κάνουν όσοι αρνούνται να καταβάλουν  το τίμημα της ληστείας κράτους και εταιριών στα διόδια.(Η άρνηση πληρωμής εισιτηρίου είναι άλλο, διαφορετικό και αδικαιολόγητο). Όμως, πριν 2-3 χρόνια, κάποιοι πρωτοπόροι,  από τότε μεμονωμένα αρνιούνταν να πληρώσουν  διόδια. Οι εφημερίδες και τα κανάλια τους χαρακτήριζαν…γραφικούς. Θυμάμαι μάλιστα έναν απ΄ αυτούς στα διόδια των Αφιδνών, που αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο και ο υπάλληλος δεν ανέβαζε την μπάρα. Πίσω του οι ανυπόμονοι Ελληνάρες να τον βρίζουν, «ψώνιο»,»επαναστάτη της δεκάρας»,τέτοια οι συμπατριώτες μας. ΄Ενας μάλιστα κινήθηκε εναντίον του και του κατάφερε γροθιά στο πρόσωπο. ΄Ολοι γέλαγαν, είχαν μαζευτεί και κάνανε χάζι με τον τρελό που έκανε αντίσταση «Δεν πληρώνω». (Αυτοί είχαν ακόμα τότε λεφτά.Ροκάνιζαν τα δανεικά).

Σήμερα, που σφίξαν οι…πώλοι οι οδηγοί αρνούνται μαζικά να πληρώσουν. Τότε όμως γελούσαν και ειρωνεύονταν τους νουνεχείς.

Τί σου είναι η ψυχολογία του, όχλου, ε; Όταν κάτι το κάνει όλη η ανθρωπο-μάζα, ακούγεται λογικό. Όταν το ίδιο πράγμα το κάνουν λίγοι, είναι… τρελό και γραφικό.    

  

16.Από τους οι 1235 πλανήτες εκτός του ηλιακού μας συστήματος που εντόπισε το υπέρυθρο τηλεσκόπιο της NASA  (Κέπλερ), οι 54  μοιάζουν με τις συνθήκες που επικρατούν στη Γη. Μένει να δούμε αν οι νέοι αυτοί πλανήτες, πληρούν τις προϋποθέσεις  «στήριξης» ζωής ,όπως ατμόσφαιρα, θερμοκρασία, νερό, απόσταση από τον ήλιο τους κ.λπ .Η εφημερίδα «ΤΗΕ ΙNDEPENDΕNT» διευκρινίζει ότι :«Υπάρχει µεγάλη διαφορά  ανάµεσα σε έναν κατοικήσιµο και έναν ακατοίκητο πλανήτη. Εάν το τηλεσκόπιο Κέπλερ βρήκε έναν πλανήτη που µοιάζει µε τη Γη, το ερώτηµα που τίθεται είναι πώς θα µάθουµε εάν αυτός ο πλανήτης φιλοξενούσε εξωγήινη ζωή. Είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί η εξέλιξη που θα έχει µια µορφή ζωής. Τουλάχιστον µε τη θεωρία της εξέλιξης αντιλαµβανόµαστε τον µηχανισµό, δηλαδή τη µεταβλητότητα και τη φυσική επιλογή. ∆εν γνωρίζουµε όµως τον µηχανισµό µε τον οποίο δηµιουργείται ζωή. Χωρίς αυτή τη γνώση οι πιθανότητες να υπάρχει ζωή σε έναν πλανήτη σαν τη Γη θα µπορούσαν να είναι από µηδέν έως εκατό τοις εκατό. Πώς θα το µάθουµε; Ενδεχοµένως, η τεχνολογία στο µέλλον θα µας παράσχει ενδείξεις ύπαρξης ζωής. Μια άλλη επιλογή είναι να αναζητήσουµε σήµατα από τους εξωγήινους. Υπάρχει και µια τρίτη: να αποδείξουµε ότι στη Γη υπήρξε ζωή περισσότερες από µία φορές».

Όπως και να χει,πολλά θα δουν τα μάτια των γενεών, που έρχονται. Τι κρίμα για μας! Θα προλάβουμε να δούμε έστω και την αρχή των μεγάλων «θαυμάτων;

  

  

  

17.Το αλιεύσαμε από το NEWS247 στο Νετ :

 

«Μια θεραπεία που του άλλαξε τη ζωή ακολούθησε ένας ηλικιωμένος Γάλλος. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσει το πάρκινσον απέκτησε εθισμό στον τζόγο και στο σεξ, φτάνοντας στα άκρα. Νυμφευμένος και πατέρας δύο παιδιών, ο 51χρονος…».

 

Αν ένας 51 χρονος, βρέ ατσίδες, είναι ηλικιωμένος ,πώς θα πούμε τους 60χρονους και παραπάνω αρχηγούς των δύο μεγάλων ελληνικών κομμάτων,ας πούμε; Γεροντάκια;

Αχ,αυτή η εμπορική δημοσιογραφία. ΄Εχει ένας αριβίστας πέντε δεκάρες, στήνει ένα μαγαζάκι ενημέρωσης» (συρραφή πληροφοριών)  στο διαδίκτυο ή αλλού, προσλαμβάνει κάποια άσχετα παιδάκια να κάνουν…ρεπορτάζ και καθάρισε.

Κι όμως, υπάρχουν άτομα που κάνουν «κλικ» στις σαπιοπραγμάτειες  αυτών των μαγαζιών.

 

 

                  Γ.ΕΤΣΙ ΤΑ "ΒΛΕΠΟΥΝ" ΑΛΛΟΙ

 

                               1. ΔΡΟΜΟΙ

                             ΡΟΥΣΣΟΣ ΒΡΑΝΑΣ , Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε

                                                           ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

 

 

 

Ενα φάντασµα...
... ξεπρόβαλε από το αλπικό τοπίο του νταβός: το φάντασµα του Τσαουσέσκου. ο καθηγητής των οικονοµικών στο Πανεπιστήµιο του Χάρβαρντ Κένεθ ρογκόφ αναφέρθηκε σε αυτόν, όταν µίλησε για το χρέος της Ιρλανδίας.

Επισήµανε την καλή κατάσταση της οικονοµίας της χώρας, αλλά αναρωτήθηκε αν θα αντέξει τόση λιτότητα χωρίς να διαρραγεί ο κοινωνικός ιστός. «Πόσο θα αντέξει;» είπε.

«Ενα, δύο χρόνια; Ισως. οµως τρία, τέσσερα; Καµιά χώρα δεν τα κατάφερε µέχρι τώρα, εκτός από τη ρουµανία του Τσαουσέσκου». Μόνο µε έναν Τσαουσέσκου, λοιπόν. Στο βιβλίο τους...
... «αυτή τη φορά είναι αλλιώς», ο ρογκόφ και η συνάδελφός του στο Πανεπιστήµιο του Μέριλαντ Κάρµεν ράινχαρτ γράφουν για την αποπληρωµή του χρέους των χωρών στους ξένους πιστωτές τους:

«Το ζήτηµα που αντιµετωπίζουν οι περισσότεροι ηγέτες είναι πού θα τραβήξουν την κόκκινη γραµµή. ∆εν είναι πάντα µια απόφαση ορθολογική. Στην κρίση της δεκαετίας του 1980, ο Τσαουσέσκου επέµεινε πεισµατικά να αποπληρώσει µέσα σε λίγα χρόνια τα 9 δισ.

δολάρια που χρωστούσε η φτωχή χώρα του σε ξένεςτράπεζες.

Ετσι, οι ρουµάνοι αναγκάστηκαν να ζήσουν παγερούς χειµώνες χωρίς θέρµανση και τα εργοστάσια να χαµηλώσουν τις µηχανές τους λόγω έλλειψης ηλεκτρικού. Ελάχιστοι σύγχρονοι ηγέτες θα είχαν συµφωνήσει µε τις προτεραιότητες του Τσαουσέσκου. οι πράξεις του ρουµάνου δικτάτορα προκαλούν ιδιαίτερη απορία, αφού θα µπορούσε να είχε αναδιαπραγµατευτεί το χρέος, όπως κατάφεραν τότε να κάνουν οι περισσότερες άλλες αναπτυσσόµενες χώρες».

Ο Τσαουσέσκου...
... όµως ήθελε να παραµείνει αρεστός στους δυτικούς προστάτες του. Η καθηµερινή ζωή των ρουµάνων έγινε ένας αδιάκοπος αγώνας για επιβίωση, µε δελτίο στα τρόφιµα και συνεχείς διακοπές στο ηλεκτρικό, το γκάζι και τη θέρµανση. Το βιοτικό επίπεδο κατέρρευσε µαζί µε την ποσότητα και την ποιότητα των τροφίµων και άλλων βασικών ειδών. ο λαός υπέµενε, πιστεύοντας ότι έκανε βραχυπρόθεσµες θυσίες για το γενικό καλό. οι άνθρωποι σχηµάτιζαν ατέλειωτες ουρές στα µαγαζιά για λίγο ψωµί, ενώ ο Τσαουσέσκου εµφανιζόταν στην κρατική τηλεόραση να µπαίνει σε καταστήµατα µε άφθονα τρόφιµα, να ανακοινώνει σοδειές ρεκόρ ή να επισκέπτεται µεγάλες εκθέσεις τροφίµων που στην πραγµατικότητα ήταν φτιαγµένα από πλαστικό. Το καλοκαίρι του 1989, η ρουµανία αποπλήρωσε ολόκληρο το χρέος της. από δηµόσιο έλλειµµα 5,3% το 1980, τώρα είχε πλεόνασµα 6,5%. οµως, ο λαός της λιµοκτονούσε. Τον χειµώνα βγήκε στους δρόµους και ανέτρεψε τον δικτάτορα.

Με τους ξένους...
... ο Τσαουσέσκου τα πήγαινε µια χαρά. Είχαν γεµίσει παράσηµα και διακρίσεις τον καλύτερο πελάτη τους: η Γαλλία µε το παράσηµο της Λεγεώνας της Τιµής, η Ελισάβετ της αγγλίας µε τον χρίσµα του επίτιµου Ιππότη, η Μαργκρέτε της ∆ανίας µε το παράσηµο της τάξης του Ελέφαντα. ακόµη και η αγράµµατη σύζυγός του κανονίστηκε να «εκλεγεί» µέλος της αµερικανικής ακαδηµίας Επιστηµών. οµως, µε το τραγικό του τέλος, ο Τσαουσέσκου παραδόθηκε στην Ιστορία σαν ένας ηγέτης που πρόδωσε τον λαό του για να µείνει πιστός στους ξένους.

 

Επιμένουμε πως όταν οι δημοσιογράφοι ή οι καθεστωτικοί «ιστορικοί» πάνε να γράψουν Ιστορία, την κακοποιούν και τη βιάζουν πανταχόθεν.Φωτεινό παράδειγμα η παραπάνω …ιστορική ανάλυση του κυρίου Βρανά.Τί μας λέει αυτός ο κύριος για τον Τσαουσέσκου;

1."Στην κρίση της δεκαετίας του 1980, ο Τσαουσέσκου επέµεινε πεισµατικά να αποπληρώσει µέσα σε λίγα χρόνια τα 9 δισ. δολάρια που χρωστούσε η φτωχή χώρα του σε ξένες τράπεζες".

Βλακεία, λοιπόν, που ο τότε Ρουμάνος πρόεδρος έσπευσε να μη δανείζεται και ξεχρέωσε τη χώρα από τη μέγγενη των δανείων. Σήμερα, αν δεν είχε γίνει αυτό, η οικονομικά χιλιοταλαιπωρημένη (επί 20 και βάλε χρόνια) Ρουμανία από τον άγριο καπιταλισμό ,θα είχε προ πολλού πτωχεύσει. Μαθαίνουμε,έτσι, από τον…ευκαιριακό ιστορικό Βρανά πως οι… άξιοι ηγήτες, σαν τους Καραμανλήδες και Παπανδρέου  πχ., παίρνουν επί χρόνια δάνεια για να ταϊσουν τα πελατόσκυλυλά τους και αφήνουν τις μελλοντικές γενιές να υποστούν τις τραγικές συνέπειες αυτού του παραλογισμού. Ο Τσαουσέσκου ήταν …ανέντιμος που φρόντισε σήμερα οι νέες γενιές των Ρουμάνων να χρωστούν τουλάχιστον μόνο τα δανεικά των καπιταλιστικών κυβερνήσεών τους και όχι μαζί και τα παλιά της κομμουνιστικής.

2. «… Τρόφιµα και συνεχείς διακοπές στο ηλεκτρικό, το γκάζι και τη θέρµανση. Το βιοτικό επίπεδο κατέρρευσε µαζί µε την ποσότητα και την ποιότητα των τροφίµων και άλλων βασικών ειδών. ο λαός υπέµενε, πιστεύοντας ότι έκανε βραχυπρόθεσµες θυσίες για το γενικό καλό. οι άνθρωποι σχηµάτιζαν ατέλειωτες ουρές στα µαγαζιά για λίγο ψωµί»,λέει ο ανιστόρητος.

 Και μιλάμε για 1950 και μετά, έτσι; Ενώ, λοιπόν, κοβόταν το ρεύμα στη Ρουμανία στην Ελλάδα  δεν κοβόταν ποτέ, γιατί απλούστατα η χώρα ,εκτός από τις μεγάλες πόλεις, όλη η υπόλοιπη δεν είχε ηλεκτρικό. Τι ηλεκτρικό να έχει! Φτώχεια και των γονέων στην Ελλάδα. Ούτε τουαλέτα δεν υπήρχε στα σπίτια (ο θεός να τα έκανε σπίτια).΄Εξω στους δρόμους και τις αλάνες έκαναν την ανάγκη τους. Οι Ρουμάνοι έμπαιναν σε ουρές για να ψωνίσουν. Οι ΄Ελληνες την ίδια περίοδο δεν ψώνιζαν, απλούστατα, γιατί δεν είχαν ούτε μια δραχμή στην τσέπη να πάρουν μια ρέγκα. Και δε μιλάμε για δίκτυα αποχέτευσης, παροχή νερού στα σπίτια, καθαριότητα. «Λεβίθες» αποπατούσαν  παιδιά και μεγάλοι από τα βρωμερά νερά,που πίναν. Για λεωφορεία, μετρό, τραίνα, που στη Ρουμανία του Τσαουσέσκου λειτουργούσαν «ρολόγι» από τότε,στην Ελλάδα ούτε… πατίνι. Η μισή και παραπάνω Ελλάδα όχι το τρένο δεν ήξερε τι ήταν, ούτε  απλή «κούρσα» (ΙΧ) είχαν δει. Μετρό η χώρα απέκτησε πριν 6 χρόνια! Στο Βουκουρέστι και το Κίεβο ο κόσμος πήγαινε στις δουλειές του με μετρό από το 1960!  

3.«…η αγράµµατη σύζυγός του κανονίστηκε να «εκλεγεί» µέλος της αµερικανικής ακαδηµίας Επιστηµών».

Η ΄Ελενα Τσαουσέκου…αγράμματη, λέει ο Βρανάς. Η Η΄Ελενα ήταν χημικός, προχειρολόγε, και με σοβαρή μόρφωση.Δεν ήταν …Γαγάλατα-...γαργάλατα τα στήθια με τα γάλατα.

Διευκρίνιση: Ιδεολογικό και ιστορικό μας "πιστεύω" είναι   πως ΟΛΕΣ οι εξουσίες σε όλες τις εποχές και όλων των ειδών είναι και παράνομες και βρώμικες. Αυτή του Τσαουσέσκου δεν εξαιρείται. Το αντίθετο. Αλλά,ο ιστορικός οφείλει να γράφει την αλήθεια, αποδίδοντας τα «του Καίσαρος τω Καίσαρι». Το να λες αυτές τις ανιστόρητες ανοησίες, όπως παραπάνω ο Βρανάς και να αποκαλείς δικτάτορα τον Τσαουσέσκου, που είχε κάποιες εκατοντάδες πολιτικούς  κρατούμενους στη Ρουμανία και Εθνάρχη (ή έστω τ.πρόεδρο) τον Καραμανλή, που είχε τη μισή και παραπάνω Ελλάδα στα μνήματα, τα κολαστήρια, τις φάμπρικες της ξενιτιάς, στις στέπες της Σοβιετικής  ΄Ενωσης και στη μαύρη πείνα και δυστυχία, είναι τουλάχιστον βάρβαρο να τολμάς, έστω και να το αναφέρεις.

  

               2.ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ Σαγκουίνι στη συνείδηση

                                          ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ∆ΑΜΙΑΝΙ∆Η

                                                                     ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

 

 

 

Πριν λίγα χρόνια η επιστήµη κατέρριψε οριστικά κάθε ιδέα που είχε περάσει ανά τους αιώνες σε σχέση µε τοαίµα και τις κατηγορίες του. ∆εν ήταν καθόλου αυτονόητο. Χιλιάδες επιστήµονες επί εκατοντάδες χρόνια ξόδεψαν φαιά ουσία και πολύ χαρτί για να διατυπώσουν σοφίες για το αίµα και τη συνέχειά του, την καθαρότητά και τη µίανση του, να χωρίσουν τους ανθρώπους σε φυλές κατά το αίµα, επειδή το χρώµα όσο να ‘ναι είναι πολύ επιφανειακό και δεν ικανοποιεί. Το αποκορύφωµα της επιστηµοσύνης αυτής ήταν η ναζιστική κατοχή της Ευρώπης, µε επιστήµονες να αλωνίζουν την Πολωνία, την Ουκρανία, τον Καύκασο, τη Λευκορωσία, καινα ψάχνουννα βρουνποιοι πολίτες είχαν αίµα ύποπτο για ανάµειξη µε φυλές που θεωρούσαν κατώτερες και ποιοι το είχαν κρατήσει έτσι καθαρό ώστε να µπορούν να µετέχουν στο Γ’ Ράιχ. Μπορεί να ακούγονται γελοία αυτά σήµερα, αλλά κόστισαν εκατοµµύρια ζωές και θα έπρεπε προ πολλού να έχουµε ξανασκεφτεί εκφράσεις όπως «∆ίκαιο του αίµατος». Ακούγεται βέβαια πολύ σοβαρό στα λατινικά: jus sanguinis! Ρωµαϊκό δίκαιο είναι αυτό, η βάση της ευρωπαϊκής µας ύπαρξης. Εντάξει, όλοι οι Ευρωπαίοι είµαστε κολληµένοι µε τη Ρώµη, είναι αξεπέραστη, δεν λέω, αλλά ακόµα και την Εγνατία οδό τη φτιάξαµε ξανά µε άσφαλτο. Προχωράει ο κόσµος, έστω και βογκώντας από αντίδραση. Χρειάστηκε να περάσουν µερικές δεκαετίες ακόµα µετά τον Πόλεµο, για να αποδειχτεί πλήρως και απολύτως ότι οι άνθρωποι είναι αδύνατον να χωριστούν σύµφωνα µε το αίµα. Θες να τους έχεις χωρισµένους ανά χρώµα, ανά ύψος, ανά φύλο και ηλικία, ανά εισόδηµα και τόπο κατοικίας ή µορφωτικό επίπεδο, το αίµα πάντως έχει τις δικές του συγγένειες. Μπορεί να είσαι ο πιο ξανθός λευκός του βόρειου ηµισφαιρίου και πάµπλουτος, κι όταν χρειάζεσαι αίµα να πάρεις του πιο µαύρου φτωχού και ψειριάρη παρία για να σωθείς. Λέξεις όπως «καθαρόαιµος», «γαλαζοαίµατος», «ηµίαιµος» κ.λπ. είχαν κάποτε µεγάλη αξία στα µυαλά των ανθρώπων, όµως πια έχουν νόηµα µόνο ποιητική αδεία. Ευτυχώς τα λατινικά είναι πλούσια γλώσσα.

 Ζουμερές αλήθειες.Σιγά-σιγά, θα πυκνώνουν και στη χώρα μας. Οπότε, μήπως κάποια "Καρατζαφεροειδή" θα πρέπει να μεταναστεύσουν από την Ελλάδα; Μόνο, που δε θα βρίσκουν χώρα υποδοχής.

 

                                 3. Ενοχή και δίκαιο

                                  Ελευθεροτυπία, Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

 

Θα έπρεπε να ερυθριούν οι παρειές του υπουργού Μεταφορών όταν απεκάλεσε «τζαμπατζήδες» με αντικοινωνική, παρακαλώ, συμπεριφορά όσους αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες και στα διόδια.

Αυτούς τους χαρακτηρισμούς όφειλε να τους αποδώσει στους μεγαλοκαρχαρίες αυτού του πολύπαθου τόπου, που απαλλάσσονται από τη βαριά φορολογία «για οικονομικούς-εθνικούς λόγους», ότι δήθεν προσφέρουν υπηρεσίες με την εξαγωγική δεινότητα των επιχειρήσεών τους και ότι τάχα δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ο υπουργός να φορτώσει με ενοχές τους οργισμένους (με το δίκιο τους) και διαμαρτυρόμενους πολίτες, που πράττουν το ελάχιστο για να δείξουν ότι δεν αντέχουν άλλο το ανήθικο πολιτικό σύστημα. Να νιώσουν ένοχοι για τι; Απέναντι σε ποιους; Η ενοχή είναι ένα χριστιανικό κατασκεύασμα, που ουδεμία σχέση έχει με το δίκαιο. Ας ανατρέξει ο κ.

Ρέππας σε οποιοδήποτε έργο του Νίτσε, μπας και καταλάβει την κρίσιμη διαφορά. Επιπλέον, δεν είναι η συμπεριφορά των «τζαμπατζήδων» αντικοινωνική· αντικοινωνικά είναι τα σκληρά μέτρα, τα δικά του, της κυβέρνησής του. Αλλά δεν είναι μόνο ο κ. Ρέππας που επιτίθεται μ' αυτόν το σκαιό τρόπο κατά των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν. Το κίνημα «Δεν πληρώνω» έχει κατά καιρούς χλευαστεί και από κατά δήλωσίν τους αριστερούς, από ανθρώπους που τάχα κόπτονται για τα δικαιώματα των πολιτών της τάλαινας δημοκρατίας μας.

ΑΠΟ μερικούς που θέλουν να κινούν τα νήματα στα κινήματα αλλά σκοντάφτουν στα μνήματα (της παρωχημένης ιδεολογίας τους). Από 'κεί, αναρωτιούνται, θα γίνει η εξέγερση, η επανάσταση; Γιατί όχι, αγαπητοί; Από 'κεί είναι περισσότερο πιθανό να ξεπηδήσει η κοινωνική Αριστερά, από τη βαθύθυμη οργή εναντίον της αδικίας, από τον πυρακτωμένο λόγο της πληγωμένης αξιοπρέπειας, από τον επί δεκαετίες λοιδορημένο και κατασυκοφαντημένο μέσο όρο (που συμπλέει πάντα με όσους του δίνουν ψιχία κ.λπ.). Ομως, τώρα, παίρνουν πίσω και τα ψιχία. Οι βολεμένοι της Αριστεράς δεν μπορούν να το κατανοήσουν (γιατί είναι πραγματικά βολεμένοι), άρα δεν μπορούν να χωνέψουν ότι ξεκινάει ένα σημαντικό κίνημα χωρίς αυτούς (τι κρίμα...).

ΔΕΝ είναι τυχαία η ταραχή του κ. Ρέππα και η σύγχυση των παλαιών αριστερών. Στην αρχή είδαν το κίνημα αυτό ίσως και με συμπάθεια· το αντιμετώπισαν, όμως, με πλήρη ειρωνεία και πολιτική απαξίωση. Με την πάροδο του χρόνου κι ενώ περίμεναν να διαλυθεί, αυτό ενδυναμώθηκε· σαν μανιτάρια ξεφυτρώνουν ανά την επικράτεια οι αρνητές καταβολής αντιτίμου εισιτηρίου, είτε στα διόδια είτε στις συγκοινωνίες, μακρινοί απόγονοι -λες- του Χένρι Ντέιβιντ Θόρο, που προτίμησε να πάει στη φυλακή παρά να πληρώσει τους άδικους φόρους που του επέβαλε η κυβέρνηση (ΗΠΑ, 19ος αιώνας). Τη στάση του αυτή εγκολπώθηκε ο Γκάντι για να διώξει τους Αγγλους... Ειλικρινώς, δεν ξέρω τι συνέχεια μπορεί να έχει το κίνημα «Δεν πληρώνω», δείχνει, όμως, πώς το έλασσον στην πολιτική μεταμορφώνεται συγκλονιστικά σε μείζον.

 Χειρότερος δημαγωγός ακόμα και από τον πολιτικάντη πολιτικό είναι ο κακός δημοσιογράφος. Κι αυτός «μαγαζί» έχει. Δε δυσαρεστούν ποτέ τον πελάτη.Ό,τι γουστάρει, του προσφέρουν.Αρκεί να ψωνίζουν από το δικό τους "σούπερ μάρκετ".΄Οπως ο δημοσιογράφος που εργάζεται στην επιχείρηση των Τεγόπουλων.  Τί γλείψιμο, τί πλύσιμο βρωμοποδαριών, τί λιβανωτός! Τα δίνει όλα  για τον πελάτη.

Ναι, κύριε Σταματόπουλε,όλα τα φταίνε οι πολιτικοί. Ο άγιος λαός σου, τίποτα .Η μάζα που κολακεύεις, είναι υπεράνω.

Γλείψτε, χαρείστε σιντιά και χαϊμαλιά. Σκληρές οι εποχές για την αγορά.Σας... συμπονάμε.

 

 

                      4.ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

             O ναρκισσισµός της αθυροστοµίας

 Αιρετικός, µοναχικός και αθυρόστοµος, ο σαλονικιός ποιητής εξακολουθεί να προκαλεί

                                    ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΚΑΝΈΛΛΗ

                                                     ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

 

 

 

Παιδί ήταν του κατηχητικού. Ο κατηχητής του, ο πατήρ Λεωνίδας Παρασκευόπουλος, εξανέστη όταν έµαθε ότι το χριστιανόπουλο, που τότε λεγόταν Κωνσταντίνος Δηµητριάδης, εξέδωσεµόνοςτου ποιητικήσυλλογή:

«Πρόκειται για κάθαρµα. Πατήστε το σαν κατσαρίδα!», είπε όταν έµαθε την «παρεκτροπή» του. Η βία εκείνη τον σηµάδεψε. Αλλά πώς έφτασε να αποκαλεί δηµόσια τεµπέλη τον Ελύτη και να τον χειροκροτούν γι’ αυτό;

Μοιάζει προκλητικός, οι δηµοσιογράφοι όταν γράφουν γι’ αυτόν τον αποκαλούν αιρετικό –ενώ εκείνος είναι, απλώς, εριστικός. Για πολλά απ’ όσα τον τσατίζουν ίσως και να ‘χει δίκιο, για πολλά άλλα απλώς γκρινιάζει – ακκισµός και νάζι ταυτόχρονα. Γέννηµα θρέµµα της Θεσσαλονίκης, από τα πρόσωπα που διαµόρφωσαν το σύγχρονο πνευµατικό προφίλ της πόλης στον αντίποδα ενός περασµένου κοσµοπολιτισµού, δρων από το 1949. Μανιακός των γραµµάτων, εκδότης, ιδιοκτήτης της γκαλερί του περιοδικού «Διαγώνιος» που ο ίδιος εξέδιδε, οργανοπαίκτης, τραγουδιστής ρεµπέτικων κυρίως του Τσιτσάνη. Προπάντων ποιητής. Και δοκιµιογράφος.

Δεν κρύβει την οµοφυλοφιλία του, την προβάλλει κιόλας µέσα από τα ποιήµατά του. Ελληνοκεντρικός. Αντικοµµουνιστής. Κουτσοµπόλης. Σίγουρα νάρκισσος – αρκεί να διαβάσει κανείς µερικές συνεντεύξεις του. Αλλά δεν είναι παραδοξολόγος, κι ας τον θεωρούν έτσι πολλοί. Ούτε γραφικός, κι ας λέει πολύ συχνά γραφικότητες.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. Τις προάλλες, «κατέβηκε» στηνΑθήνα όπουαπήγγειλε ποιήµατά του σε ένα θεατράκι στο Γκάζι – καιτο γέµισε. Ο κόσµος, από τους µαθητές του «Καυλυκείου», όπως λέει το Λύκειο, µέχρι ψυχοψαγµένους παλαίµαχους, κι ανάµεσά τουςκαι µερικούς κατασταλαγµένους, διψάει για είδωλα που πιστεύει ότιέχουν κάτι να του πουν. Κι ηαλήθεια είναι ότι ο Ντίνος Χριστιανόπουλος πάντα έχει κάτι να πει. Εστω κι αν το ‘χει ξαναπεί, ο τρόπος και η έµφαση δικαιολογούν, σε µεγάλο βαθµό, το ενδιαφέρον του κοινού. Αλλά, φυσικά, το πρόβληµα πάντα είναι τι µένει όταν τελειώσουν τα ανέκδοτα.

Τι µένει δηλαδή από µια αποστροφή τύπου «χαζοµάρες αριστερής προέλευσης αλά Ρίτσος»;Ή από τους αφορισµούς τηςπρόσφατης βραδιάς, για τονΕλύτη που «ήταντεµπέλης κι έτρεχεµε πιτσιρίκες» ή για τον Σεφέρη που «έγλειφε» για να πάρει τοΝοµπέλ; Αν δεν σκέπαζε τις εντυπώσεις µια µικρή µοχθηρία, ενδεχοµένως να έµενε χώρος για επιχειρήµατα. Από τηνάλλη πλευρά, όµως, ο Χριστιανόπουλος κάνει ένα είδοςποιητικού σόου. Και στα σόου, εκείνο πουπροηγείται είναι το ξάφνιασµα. Τι εντύπωση θα κάνει στο κοινό.

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνει εντύπωση. Κι αυτές τις απόψεις τις έχει πει δηµόσια πολλές φορές, τις πιστεύει. Αλλά ακόµα κι αν Σεφέρηςκαι Ελύτηςδιέθεταν «καπατσοσύνη», γι’ αυτό πήραν το βραβείο, οφείλει να ξέρει ότι η αξία των καλλιτεχνικών έργων δενέχει να κάνει πάνταµε τα έργα καιτις ηµέρες των δηµιουργών τους – αν ήταν έτσι, ο Σελίν ή ο Εζρα Πάουντ θα έπρεπε να έχουν καεί. Προφανώς, η διαφωνία του είναι βαθύτερη, ποιητική, για νατην εκφράσει όµως µε ακρίβεια χρειάζεται ψαγµένα και λογικά επιχειρήµατα, όχι αφορισµούς γηπέδου. Επιχειρήµατα σαν εκείνα που επικαλείται όταν εκφράζει την πίστη του και τον θαυµασµό του στον Καβάφη (τον οποίον όµως δεν θαυµάζει a priori, έστω κι αν καµιά φορά τον αντιπαραβάλλει µε τον εαυτό του: «ενώ εγώ, απ’ όλο το χριστιανισµό, πήρα µόνο την ηθική, ο Καβάφης απ’ όλη την ηθική πήρε µόνο την αξιοπρέπεια») ή τον Σολωµό (για τον οποίο πιστεύει ότι, τελικά, είναι ο σηµαντικότερος έλληνας ποιητής, κι ας µην έχει ούτε ένα τελειωµένο ποίηµα, ας είναι τα ποιήµατά του ένας σωρός– γλωσσικών – ερειπίων).

Το θέµα είναι,βεβαίως, ότι εκτός από αναγνώστηςκαι κριτικόςείναι κι ο ίδιος ποιητής. Κι όταν πρέπει να βάλεις τα ποιήµατά σου στη ζυγαριά, τότε χρειάζεσαι κουράγιο. Ο Χριστιανόπουλος το έχει. Κι έχει πολλά στιχάκια, για πολλές καταστάσεις: γιατον ανεύρετοέρωτα και τον πόνο («απ’ όλα τα αφηρηµένα ουσιαστικά / πειράζει να εξαιρέσουµε τη µοναξιά;»), γιαεφήµερες συνευρέσεις («λογιώ λογιώ κουµάσια / γύρω απ’τα τζιου-µποξ // άλλος µπανίζει άλλος διπλαρώνει / κανείς δε νοιάζεται για µουσική»), για προδοσίες («σε πήρα να µ’ επισκευάσεις / κι εσύµε ξεχαρβάλωσες»), για τον τυφλό πόθο («Νύχτα, χάρισέ µου ένα κορµί, / δεν εξετάζω αν το στήθος είναι όµορφο, / αν τα µπράτσα είναι ψηµένα στη δουλειά / ούτεκαι νοιάζοµαι γιατων µατιών το χρώµα, / όνοµα, επάγγελµα και ηλικία»), για έναν ιδιότυπο φετιχισµό («Μην καταργείτε την υπογεγραµµένη / ιδίως κάτω από το ωµέγα / είναι κρίµα να εκλείψει / η πιο µικρή ασέλγεια /του αλφαβήτου µας»). Και για πολλά ακόµα, µέχρι και στιχάκια πουµπορεί να τα δει κανείς γκραφίτι στουςτοίχους έχει γράψει («τα πρόβατα απήργησαν / ζητούν καλύτερεςσυνθήκες σφαγής»).

Είναι όλα αυτά ποίηση ή,µήπως, απλώς έξυπνα, ψαγµέναγνωµικά; Με άλλα λόγια, ποιητής ή σοφολογιότατος; Πώς και τι θα µείνει,δηλαδή, από το έργο του;

Η ΠΌΛΗ Καί τό ίδίωμα. Για να καταλάβει κανείς τι µένει από έναν ποιητή, µπορεί να αρχίσει και ανάποδα – να δει τι δεν έχει, σε σχέση µε τους οµοτέχνους του. Για τον Ντίνο Χριστιανόπουλο, η σωστή σύγκριση οφείλει να αρχίζει από την πόλη του. Δεν έχει τον καίριο λόγο του Μανόλη Αναγνωστάκη, που τροφοδοτήθηκε από και τροφοδότησε την ιστορική συγκυρία. Δεν έχει το απελπισµένο πάθος του Ασλάνογλου. Δεν έχει τη στοχαστική ενατένιση της Καρέλλη. Το δικό του ιδίωµα είναι το ιδίωµα του µικρόκοσµου. Οσο κι αν επικαλείται την πνευµατικότητα, εκεί είναι άνισος, δεν ξέφυγε από τον µικροαστισµό ούτε από την ηθικολογία (ενδεικτικός ο στίχος:«καηµένε Μακρυγιάννη να‘ξερες / γιατί το τζάκισες το χέρι σου // το τζάκισες για να χορεύουνσέικ / τα κωλόπαιδα».

Αντίθετα, µε τα γήινα τα καταφέρνει καλύτερα. Αλλά τα γήινα στη Θεσσαλονίκη, ατυχώς, δεν έχουν ανοιχτούς ορίζοντες. Ο Χριστιανόπουλος είναι κατά βάσιν βιωµατικός ποιητής: ένα παιδί που γεννήθηκε το 1931,που υπέστη την πρέσα του κατηχητικού, που έζησε συνεχώς στην ίδια πόλη, που διεκδίκησε τον έρωτα στον Βαρδάρη χωρίς να το κρύβει (το υπερτονίζει µάλιστα, η αρβύλα και η καταπίεση είναι µόνιµο µοτίβο της ποιητικής του), που αποστράφηκε την πολιτική, που προτίµησε τη δική του βιωµατική προσέγγιση στα πράγµατα, χάρη σ’ αυτή µάλιστα «κέρδισε» την έχθρα των ακραίων της Δεξιάς («Είναι ένας Καρατζαφέρης, ο οποίος µε έχει περιλούσειαρκετές φορές. Κι ούτε που τον ξέρω. Ούτε στη φάτσα. Αλλά τι µε νοιάζει; Φαντάζοµαι θα ‘ναι κάνα σκατόµουτρο», λέει χαρακτηριστικά). Φτάνειγια να κερδίσεις την αθανασία;

Ισως δεν έχει και τόσο σηµασία. Φτάνει για να γεµίσει η ζωή, ναχειραφετηθεί και να κάνει και κάποιους εχθρούς. Πες µου,πάντως, τους εχθρούς σου να σου πω ποιος είσαι. Γιατί αν δεν είναι έγκυροι – αλίµονο.

ΕΙΠΕ

Ψηφίζω.
Βεβαιότατα.
Πάντα λευκό!
Μα ξέρετε εσείς κανέναν πολιτικό της προκοπής;
Ολοι βρωµεροί είναι

ΕΙΠAN ΓΙ' ΑΥΤΟΝ 

Το αµάρτηµα του Ντίνου Χριστιανόπουλου είναι µια ενοχλητικότατη απρέπεια και µια απροσµέτρητη κουταµάρα

ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΙΑΡΧΟΣ, ΠΟΙΗΤΗΣ

 Στη βουλή πριν τη Χούντα, ενώ βρισκόταν στο βήµα ο Γεώργιος Παπανδρέου, βουλευτής της Δεξιάς τον διέκοψε µε σκαιό τρόπο. «Ποιος το είπε αυτό;» ρώτησε ο «Γέρος». «Εγώ» ,απάντησε κομπάζοντας ο βουλευτής. «Τότε δεν έχει καµία σηµασία» ,πήρε την απάντηση.

Καυγάδες ποιητών…ποιητική αδεία! Μη δίνετε σημασία.

                         

                             5.Xoρτοφάγων επανάστασις

                                  Εύη Σάλτου   -Μάνος Χαραλαμπάκης

                    TANEA,Δευτέρα,31-1-2011

 

Τη δική τους διατροφική επανάσταση αποφάσισαν να κάνουν εδώ και λίγο καιρό οι χορτοφάγοι και οι βίγκανς, αυτοίδηλαδή που εκτός από κρέας δεν καταναλώνουν ούτε γαλακτοκοµικά προϊόντα.

Λόγω της έλλειψης χορτοφαγικών εστιατορίων και ταχυεστιατορίων οι χορτοφάγοι της Ελλάδας πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. ∆ηµιούργησαν οµάδες και διοργανώνουν µαθήµατα χορτοφαγικής µαγειρικής και ωµοφαγίας. Ανταλλάσσουν ιδέες και συνταγές και προσφέρουν υπηρεσίες χορτοφαγικού catering.

Μια τέτοια οµάδα είναι οι Τroo Food Rebels, οι οποίοι πριν από περίπου ενάµιση χρόνο δηµιούργησαν την Troo Food Liberation (http://www.

troofoodliberation.com.). «Σίγουρα ένας απότους λόγουςγιατη δηµιουργία της οµάδας ήταν το γεγονός ότι οι χορτοφάγοι και οιvegansδεν έχουν πολλές επιλογές στην Ελλάδα» λέει στα «ΝΕΑ» η κ. ∆ανάη Τσεκούρα, ένα από τα πιο σταθερά µέλη της. Χορτοφάγος εδώ και 15 χρόνια, έχοντας ζήσει στην Αγγλία και την Αµερική, έχει διαπιστώσει ότι στη χώρα µας είναι δύσκολο να ακολουθεί κανείς αυτόν τον τύπο διατροφής. «∆εν υπάρχουν εστιατόρια και πρέπει να µαγειρεύεις ο ίδιος το φαγητό που θα καταναλώσεις».

ΗδραστήριαοµάδαTrooFood Liberation µέχρι πρότινος πρoσέφερε vegan µενού τρεις φορές την εβδοµάδα στο εστιατόριο«Breeder Feeder», στο Μεταξουργείο. Μάλιστα, τα φαγητά τα ετοίµαζαν τα ίδια τα µέλη του γκρουπ. Πλέον ανάλογο µενού θα προσφέρεται σ’ αυτόν τον χώρο σε ειδικές περιπτώσεις.Οι δραστηριότητες τους όµως δεν σταµατούν εκεί. ∆ιοργανώνουν µαθήµατα χορτοφαγικής µαγειρικής και ωµοφαγίας. ∆ιαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστηµα (http://www.

troofoodstore.com) όπου πωλούν προϊόντα για χορτοφάγους. Επιπλέον, προσφέρουν υπηρεσίες catering µε χορτοφαγικά πιάτα για πάρτι ή άλλες εκδηλώσεις.

Το Ιντερνετ και τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιµοποιούν οµάδες χορτοφάγων προκειµένου να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν συνταγές µε πρώτες ύλες τα δηµητριακά, τα λαχανικά ή τα όσπρια. Χαρακτηριστικό παράδειγµα οι Ενεργοί Χορτοφάγοι Θεσσαλονίκης.

Είπε όχι στο κρέας πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Την απόφαση την πήρε πολύ γρήγορα: Μέσα σε δύο νύχτες έκοψε οριστικά το χοιρινό, το βοδινό, το κοτόπουλο αλλά και το ψάρι από το πιάτο της. Η ψυχολόγος κ. Ασηµίνα Κουλουκούρη, υπεύθυνη της οµάδας, ανήκει στην οµάδα των βίγκαν:

δεν τρώει κρέας και ψάρι αλλά ούτε και τα παράγωγά τους. «Οι εικόνες από τα σφαγεία και η διαδικασία µέχρι τα ζώα να φτάσουν στο τραπέζι µας ήταν αυτές που µε έκαναν να απαρνηθώ το κρέας. Και να φανταστείτε ότι µέχρι τότε το έτρωγα και µάλιστα µε ευχαρίστηση», αναφέρει στα «ΝΕΑ».

«∆ΥΣΚΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ». Ο πρώτος χρόνος ήταν, όπως θυµάται, ο πιο δύσκολος. «Για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος ήταν η µυρωδιά. Στην αρχή µ’ ενοχλούσε όταν περνούσα από κάποιο εστιατόριο κιέψηναν κρέας, µου έφερνε σύγχυση. Ο δεύτερος ήταν περισσότερος πρακτικός λόγος. Επρεπε να αφήσω πίσω τηνκουζίνα και τον τρόπο µαγειρέµατος έως τότε. Επρεπε να µάθωαπό την αρχή µία νέα κουζίνα και να ανακαλύψω γεύσεις και τροφές που µπορούσα να τρώω». ∆ηµητριακά, λαχανικά, όσπρια, σόγια, ξηροί καρποί είναι οι βασικές τροφές στο εβδοµαδιαίο της πρόγραµµα. «∆ιαπίστωσα πως υπάρχουν εξαιρετικές συνταγές για µανιτάρια, ή βάζω πια στον καφέ µου γάλα αµυγδάλου ή φουντουκιού που του δίνουν ένα υπέροχο άρωµα».

Η ∆ΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ. Οπως τονίζει στα «ΝΕΑ» η διαιτολόγος - διατροφολόγος και επιστηµονική συνεργάτις στη γαστρεντερολογική κλινική του Νοσοκοµείου Νίκαιαςκ. Αστερία Σταµατάκη, «µια καλά σχεδιασµένη φυτοφαγική διατροφή µπορεί να είναι επαρκής σε θρεπτικά συστατικά. Βέβαια, όσο πιο αυστηρός είναι ο αποκλεισµός των τροφών τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες για την ανάπτυξη διατροφικών ελλείψεων». Συµβουλεύει παράλληλα όσους ακολουθούν φυτοφαγική δίαιτανα απευθυνθούν στον γιατρό ή τονδιαιτολόγο τους «διότι µπορεί να χρειαστεί να λάβουν κάποιο διατροφικό συµπλήρωµα».

Η  σωστή διατροφή είναι μια μορφή επανάστασης. «Πες μου τι τρως, να σου πω ποιος είσαι». Οι ΄Ελληνες και σ΄αυτό,έχουν άγρια μεσάνυχτα. Καταναλώνουν τόνους κρέατος , πίνουν «μπόμπες», καπνίζουν σα φουγάρα.

Τι λαός, θεέ μου! Σ΄ όλα τα στραβά και ανάποδα…πρώτοι!

 

 

 

 

 

Τελευταία ανανέωση ( 30.01.16 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
ENGLISH MENU
Front Page
Our id
Teaching lectures
Historical events
Historical pages
Facts
Newspaper
Blog
Search
E-mail


© 2005 – 2024 HOMO NATURALIS