HOME
| Home | English version English version | Links | Contact Us | New Site |
Main Menu
ΑΡΧΙΚΗ
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘ/ΤΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ
Βήμα Πρωταγωνιστών
ΔΡΩΜΕΝΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΡΧΕΙΟ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ADMIN
Statistics
Επισκέπτες: 2461056
ΡΕΠΟΥΣΗ...ΑΔΟΥΣΑ ΤΑΡΑΤΑΤΟΥΜ-ΤΑΡΑΤΑΤΟΥΜ! "
11.09.13
 

 " Η Μ. Ρεπούση επανέρχεται! Μετά τα θρησκευτικά ζητά κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών - Τα χαρακτήρισε νεκρές γλώσσες"(MME)

 
                                               

Να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια περί Ρεπούση και καταντήσουμε, σαν...ελόγου της, γραφικοί.  Είναι εντελώς "εκτός"  το άτομο.  Δεν έχει "επαφή με το περιβάλλον". Βέβαια, δεν είναι μόνο η Ρεπούση σ΄αυτή την κατάσταση. Ολόκληρο το κόμμα  της ΔΗΜΑΡ   σε  "αφασία"  είναι κι αυτό.  Με λόγο "ξύλινο", δημαγωγικό, μουχλιασμένο. Απόδειξη, η στάση του κόμματος στη συγκυβέρνηση.



Αποχώρησε η ΔΗΜΑΡ από την κυβέρνηση, επειδή λέει...τσαντίστηκε με το Σαμαρά  και το κλείσιμο της ΕΡΤ.  Δηλαδή, για να καταλάβουμε, το Σαμαρά στήριζε τόσο καιρό ή την κυβέρνηση με  ευρωπαϊκό προσανατολισμό; Δεν ήξερε την ιδεολογική ταυτότητα  Σαμαρά και ο Βενιζέλου ; Και η χώρα;  ΄Ησσονος σημασίας ήταν  η πτώση της χώρας και σοβαρότερο το γκρέμισμα του αμαρτωλού ιδρύματος της Αγ.Παρασκευής;  Κι αν έπεφτε η κυβέρνηση και ακολουθούσαν εκλογές   (κάτι τέτοιο σήμαινε στην ουσία άμεσος κίνδυνος για  "άτακτη χρεοκοπία" της χώρας ή έστω μη αναστρέψιμο πισωγύρισμα); Αυτό δε μετρούσε περισσότερο  από την...πολιτική ευαισθησία του κυρίου Κουβέλη για την  κατάργηση  μιας (πανάθλιας)  ΕΡΤ;


 Γνώριζε τον κίνδυνο προσφυγής σε εκλογές και  "άτακτης χρεοκοπίας" της χώρας ο Κουβέλης. Και τα διακινδύνευσε, για να αποδειχτεί  πως ο ίδιος  και η ηγετική ομάδα του κόμματος δεν είναι τίποτα περισσότερο κι αυτοί, από "Μαυρογυαλούροι" , λαϊκιστές. ΄Ηθελαν  να το "παίξουν επανάσταση",να μην τους ξεπεράσουν σε  επίδειξη εργατοπατερισμού οι  "άλλοι". Και όλα αυτά, για μια "χούφτα" πουλημένων ψήφων! "Μια από τα ίδια", δηλαδή, όπως και οι υποδέλοιποι.


΄Οσο για την κατάργηση των Αρχαίων Ελλληνικών που ζήτησε η θορυβοποιός βουλευτίνα,  τι... "τραγουδάει" πάλι η κυρία ; Μα,τα είπαμε:  Αμολάει ...πομφόλυγες,  πυροτεχνήματα , για να κρατιέται  στη δημοσιότητα  με αυτά τα  ηχηρά ... ταρατατούμ-ταρατατούμ. Κι έτσι, δείχνει,φυσικά,  πως  δεν της λείπει μόνο η πολτική συγκρότηση, αλλά και η επιστημονική επάρκεια.


΄Οταν είσαι ιστορικός δε ζητάς την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών γα χίλιους λόγους. Ο βασικότερος, γιατί το σύνολο των ιστορικών  κειμένων είναι γραμμένα στα αρχαία και στα λατινικά. Κι ακόμα. Η Νέα Ελληνική δεν είναι, παρά η ίδια η Αρχαία Ελληνική με διαφοροποιήσεις  στη μορφολογία -σύνταξη   και  την εγκατάλειψη και τη φθορά με το χρόνο ενός μέρους του λεξιλογίου της. Κατά τα άλλα είναι η ίδια.  Και είναι πρακτικό το ζήτημα, καθόλου θεωρητικό.


Να  είσαι πτυχιούχος Ιστορικού-Αρχαιολογικού Τμήματος, να έχεις και διδακτορικό (υποθέτουμε πως έχει) και να λες πως τα Αρχαία και τα Λατινικά είναι...νεκρές γλώσσες,το επιεικέστερο που θα λέγαμε είναι ότι  η... δράστις ή "τα έχει παίξει" ή  αγνοεί, τουλάχιστον, την... αγγλική γλώσσα. Το 30% της αγγλικής, επιστημονικής ορολογίας είναι ελληνικά δάνεια, κυρίως αρχαία. Και μόνο αυτή η πρακτική σκοπιμότητα, αρκεί για να μαθαίνουν τα ελληνόπουλα στοιχειώδη αρχαία ελληνικά, που σημαίνει καλύτερη και ευκολότερη εκμάθηση της αγγλικής, που είναι η κυρίαρχη γλώσσα σήμερα.


 ΄Οσο για τη Λατινική, η ανεπαρκής εκπαιδευτικός δε λαμβάνει υπόψη της πως το ελληνικό αλφάβητο δεν είναι λατινικό και μόνο το μάθημα των λατινικών έχουν ως  "μπούσουλα" οι μαθητές, για να έρθουν σε πρώτη και  ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ επαφή με το αλφάβητο που χρησιμοποιούν  λαοί, ως τα πέρατα της οικουμένης. Ανεύθυνες κουβέντες δημαγωγού βουλευτίνας  με διακριτή, πέρα από την πολιτική ,και  την επιστημονική ανεπάρκεια.


Αν ήταν κάποια ουσιαστική αλλαγή  να γίνει  στο μάθημα των  Αρχαίων  Ελληνικών κα των  Λατινικών  δεν είναι η κατάργησή τους ("πονάει κεφάλι,κόψει κεφάλι"),αλλά τα παρακάτω ουσιώδη: 1. Απλοποίηση των αρχαίων ελληνικών κειμένων,της γραμματικής , του συντακτικού και του ετυμολογικού. Να γραφεί ένα νέο βιβλίο-σχολικό εγχειρίδιο, με πρότυπο εκείνο το παλιό  με συγγραφέα το Ζούκη (εξαίρετο βοήθημα),που δίδασκε την αρχαία ελληνική γλώσσα απλά, κατανοητά και εμπεριστατωμένα. 2. Να μη διδάσκονται  σε όλες τις κατευθύνσεις (αλλά μόνο στην κλασική), τα υπόλοιπα  "δύστροπα" κείμενα, όπως  οι τραγωδίες, από το αρχαίο κείμενο, αλλά από μετάφραση. Το αρχαίο κείμενο να υπάρχει δίπλα (βοηθητικά),αλλά μόνο οι  παρατηρήσεις και οι επεξηγήσεις να είναι υποχρεωτικές για εκμάθηση. 3. Στις ώρες των αρχαίων ελληνικών (ας είναι και μειωμένες), να γίνεται  ανάλυση και τεκμηρίωση  της ιστορικής και γλωσσολογικής αλήθειας  περί της  αδιάκοπης συνέχειας  αρχαίας και  νέας ελληνικής . Για παράδειγμα: Γράφω στον πίνακα την αρχή των Ιστοριών του Θουκυδίδη: “ ῎Αρχεται δ ΄ο πόλεμος ενθέδε ᾿Αθηναίων κα Πελοποννησίων και των εκατέροις ξυμμάχων...". Στη συνέχεια, δείχνω  και αποδεικνύω στα παιδιά, όχι απλά την ομοιόητα, αλλα την κοινή ταυτότητα της ελληνικής γλώσσας. Το κυρίαρχο μήνυμα-συμπέρασμα που αφήνω να προκύψει από αυτό το παράδειγμα είναι πως  όλες οι ρίζες των λέξεων, αλλά και καταλήξεις  στο παραπάνω κείμενο, διασώθηκαν ατόφιες στη Ν.Ελληνική. Το ίδιο συμβαίνει με χιλιάδες άλλες λέξεις  της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.  4. Να επισυνάπτεται  "Παράρτημα" ειδικό στο παραπάνω βιβλίο ή ξεχωριστό ,όπου θα καταγράφονται α. οι σπουδαιότερες αρχαίες ελληνικές φράσεις, παροιμίες-ρήσεις, λέξεις κ.λπ που παρέμειναν ανέπαφες στο πέρασμα του χρόνου και διασώθηκαν και στη Ν.Ελληνική  (π.χ το "δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού ή "ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος".  β. Ελληνικές λέξεις που πέρασαν στις ευρωπαϊκές γλώσες και ειδικά στην αγγλική (π.χ cyber από το ελλινικό κυβερνώ-κυβερνοχώρος κ.λπ).


Το ίδιο  χρειάζεται να γίνει και στα Λατινικά. Απλοποίηση των κειμένων,που θα εμπεριέχουν επιλεγμένες, κοινές λέξεις των δύο γλωσσών (η "μάνα" ελληνική και η "θυγατέρα" λατινική), αλλά και το πλήθος των λατινικών λέξεων,που  εμπλουτίζουν τις γλώσσες της παγκόσμιας κοινότητας (λατινογενών και μη).


Εκείνο που είναι απαραίτητο (όρος sine gua non) ,)ως  πρακτική ανάγκη,  είναι η αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου  στο γραπτό λόγο με το λατινικό.  Το ελληνικό αλφάβητο θα το διδάσκονται τα παιδιά στην αρχαία και  τη νέα του μορφή  στο μάθημα των Aρχαίων Eλληνικών. Δε χρειάζεται ισχυρή τεκμηρίωση γι΄αυτή την αναγκαιότητα της αντικατάστασης και της  χρήσης του λατινικού αλφαβήτου. Το έχουμε αναπτύξει πολλές φορές εδώ. Μια τέτοια αλλαγή, δεν έχει να κάνει,φυσικά, με κατάργηση της γλώσσας μας, όπως λένε οι εθνικιστές. Είνα εντελώς πρακτικό το θέμα. Σήμερα,καμιά γλώσσα στο γραπτό λόγο δεν μπορεί να επιβιώσει, χωρίς το λατινικό αλφάβητο.  Οι Τούρκοι και οι Αλβανοί είναι πιο πρακτικοί από μας,το κατάλαβαν νωρίτερα.


Και για να κλείσουμε με τη κυρία...ταρατατούμ-ταρατατούμ. Δε θα πέφτουμε πάντα στην παγίδα της να αχολούμαστε  μαζί της ,οσάκις εκέινη ... ψοφάει για δημοσιόητατα και επίδειξη.  Το... δις εξαμαρτείν, ου γυναικός  σοφής. Και να το πούμε κι  αλλιώς  στη νεότερη ελληνική σοφία  "Μια του κλέφτη, δυο του κέφτη, τρεις και την κακή του μοίρα"!


Τέλος με τα φληναφήματά της.
 
 

Τελευταία ανανέωση ( 11.09.13 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
ENGLISH MENU
Front Page
Our id
Teaching lectures
Historical events
Historical pages
Facts
Newspaper
Blog
Search
E-mail


© 2005 – 2024 HOMO NATURALIS